Meta Etiketler, web site sahiplerinin kendi web siteleri hakkında, arama motorlarına bilgi vermek için kullandıkları işaretleme yöntemleridir. Meta etiketleri web sitesinin <head></head> bölümleri arasına eklenir. Arama motorlarının tümü, her meta etiketini tanımaz fakat çoğunun anladığı dil ortaktır.
Biz Google’ın dikkate aldığı meta etiketleri inceleyeceğiz.
Title (Başlık)<title>Başlık</title> şeklinde kullanılır. Sitenin ya da sayfaların başlıklarını bildirmek için kullanılması şarttır. Düzgün bir SEO için olmazsa olmaz bir etikettir.En kısa 10 karakter en uzun da 70 karakter olması önerilir.
Description (Açıklama)<meta name=”description” content=”Sayfanın açıklaması” /> şeklinde kullanılır. Site ya da site sayfalarının açıklama bölümüdür, arama sorgularında hemen başlığın altında yer alır. Sayfanın ne ile alakalı olduğunu düzgün bir açıklama ile arama motoru kullanıcılarına ve arama motorlarına bildirmeniz size ekstra bir avantaj sağlayacaktır.En az 70 en çok da 160 karakter olması önerilir.
Not: Google Keywords (Anahtar Kelimeler) meta etiketini tanımadığını geçtiğimiz yıllarda belirtmiştir, sitenize anahtar kelime girişi yapmanız Google arama sonuçları açısından önemsizdir.
Google’da sıralamanızı ciddi olarak etkileyen 2 meta etiketi yukarıdaki gibidir. Doğru site başlığı ve açıklama girmek arama sorgularında sizin yükselişine muhakkak etki eder. Ayrıca doğru başlık ve description ile arama motorlarından gelen ziyaretçileri de arttırabilirsiniz.
No Translate (Çeviriyi Kapama)<meta name=”google” content=”notranslate” /> Translate this page uyarısından rahatsız olanların kullanması gereken bir meta. Sayfanın Google Translate tarafından çevirilmesini, arama sonuçlarında bu tarz bir ibarenin görünür olmasını engeller.
Ayrıca yukarıdaki kullanıma uygun olarak;
noindex: sayfanın dizine eklenmesini önlernofollow: Googlebot’un bu sayfadaki bağlantıları izlemesini engellernosnippet: ön bilginin arama sonuçlarında gösterilmesini engellernoodp: ODP/DMOZ kaynaklı alternatif açıklamanın kullanılmasını engellernoarchive: Google’ın bir sayfaya ait Önbellek bağlantısını göstermesini engeller.unavailable_after:[date]: sayfanın taranmasını ve dizine eklenmesini durdurmak istediğiniz tarihi ve saati belirtmenizi sağlarnoimageindex: sayfanızın Google arama sonuçlarında görünen bir resim için yönlendiren sayfa olarak görünmesi istemediğinizi belirtmenizi sağlar.Etiketlerini de kullanabilirsiniz.
Rating: 4.7/5 (3 votes cast)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder