Facebook en son hamlesi ile sadece bir sosyal ağ olmanın ötesinde geçmeye hazırlanıyor. Kullanıcılara hediye kartları, çiçek, şarap gibi ürünler satmaya hazırlanan firma bu alandan kazanç elde etmenin peşinde.
Sosyal medya devi bir süredir bu sürece kendini hazırlıyordu. Facebook Card isimli ürünü ile kullanıcılara bu kart üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan şirket bu sayede kendini bir alışveriş dükkanı konumuna doğru sürükledi. Bir hediye kartı olarak satılan Facebook Card ile bu kartı alanlar onun değeri kadar hediyeyi satın alabiliyorlar. Şirketin yaptığı açıklamaya göre taşıma ve yönetim maliyetlerini aşağıya çekmeye çalışan Facebook bu sayede kullanıcılar için daha tercih edilesi olmaya çabalıyor. Bu sistemde yapılan satışların yüzde 80inin Facebook Card kullanarak yapılması ise sistemin başarısı ortaya koyuyor. Bir diğer taraftan da Facebook bu alanda ilerlemeye devam ederken onun işbirlikçileri ve bazı dağıtıcılarda fiziksel ürünler satmaya başladı. Ödemeler için dijital bir kod kullanan bu sistemde kullanıcılar gerçek ürünlerin sahibi olabiliyorlar. Bu esnada Facebook dijital dükkânı yeniledi ve bu sayede yeni müşteriler çekmeyi planlıyor. Yeni görünümlü site kullanıcılarını yüzde 10 oranında arttırmış durumda. Hatırlanabileceği gibi geçtiğimiz günlerde Facebook kendi ojesini tanıtmıştı. Calif'te bulunan mağaza üzerinden satılan bu oje Facebook'un mavi rengine sahipti. Elbette sosyal medya devinin bu alanda başka neler yapabileceğini yakın zamanda göreceğiz. Ancak Facebook'un satış işini büyütmesi oldukça olası gözüküyor. Kendine yeni bir kapı daha açan şirket bu alanda büyüme devam edecektir.
facebookhediye kartıürün satışımağaza
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder