29 Ağustos 2013 Perşembe

Twitter Reklamları Nasıl Sevdi

Twitter'ın reklam sürecini incelediğimiz zaman oldukça ilginç bilgilere ulaşabiliyoruz.

Twitter açıldıktan sonra ilk reklamını 2010 yılında aldı. Başlarda Facebook gibi reklam konusunda çekingen kalan firma aslında kullanıcılarını bir reklam aracı olarak kullandı. Ancak günümüzde bu durum değişti ve reklam verenler yönlerini Twitter'a doğru çevirdi. 2008 yılında Twitter "biz Twitter üzerinde reklam vermeyeceğiz" diyordu ve bu oldukça önemli bir söylemdi. Ancak aynı yılın Nisan ayında Twitter Japonya'da reklam vermeye başladı. Bu esnada Toyota Twitter'ın ilk reklam vereni oldu. 2009 yılında Twittad isimli bir firma Twitter duvar kağıtlarını en yüksek bedeli verene satmaya başladı. Ayrıca benzer dönemlerde şirket promosyonlu tweetler dönemini başlattı. Şirketin reklam politikasının ismi olan Izea gönderi başına ücretlendirmeyi ölçü olarak alırken bu alanda ilk olamadı. Daha önceleri Magpie isimli bir firma bu konsepti hayata geçirmişti. 2009 yılının ortalarındayken Twitter hala reklam ile ilgilenmiyordu. Reklam ile ilgilenmemelerinin sebebi olarak onların ilgisini çekmediğini söyleyen Twitter bu konuda sert açıklamalarına devam ediyordu. 2010 yılında ise şirket promosyonlu tweetler özelliğini resmen duyurdu. Bu alanda reklamlar kullanıcılar onunla ilgili arama yaptığı zaman görülür oluyordu. 2010 yılının devamında şirket promosyonlu tweetlerin yanına promosyonlu trendler özelliğini ekledi. Bu güncellemeden 4 ay sonra şirket promosyonlu hesapları da kullanıma sundu. Bu hesaplar sayesinde reklam verenler kimi takip etmeli listesinde üst sıralara çıkabiliyordu. Ancak bu esnada şirketin ekranı reklamlarla doldurmama kararı devam etti. Kullanıcılarını rahatsız etmeden reklamlara yer veren şirket aslında bu sayede farklı olmaya devam ediyordu. 2012 yılında 259.9 milyon dolar reklam geliri elde eden şirket bu sene için 400 milyon dolarlık bir kazanç bekliyor.

twitterreklam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder