12 Eylül 2013 Perşembe

Şirketlerin Sıklıkla Yaptığı 7 Sosyal Medya Hatası

Sosyal medya stratejileri başarısız olduğu zaman aslında bu başarısızlık herkese aittir. Ancak birkaç küçük adım ile kampanyaları başarısızlıktan kurtarabiliriz.

Gelin bu adımları beraberce inceleyelim. 1. Amaçsızlık: Birçok sosyal medya kampanyası amaçsız olduğu için kaybetmiştir. Ancak bunun yerine her kampanyanın şirket amaçları doğrultusunda bir amacı olmalıdır ve bu amaç kesinlikle satış yapmak olmamalıdır. 2. Genel stratejiyi hesaba katmamak: Günümüzde birçok şirket sosyal medya planlaması yaparken şirketini bu işin dışında tutarlar. Sosyal medya sadece resim paylaşmak değildir. Sosyal medya çalışanlarını şirket içinden seçmek bu alanda şirketi kampanyaya dahil etmek anlamına gelir. 3. İletişimsizlik: Eğer sosyal medya kampanyaları sadece içerik üzerine kurulu olursa o kampanya başarısız olmaya mahkumdur. Bunun yerine kampanyalar iletişim üzerine kurulmalıdır. Kullanıcılar ile etkileşime geçilen kampanyalar daha fazla başarıya ulaşacaktır. 4. Bağlılığı oluşturamama: Sosyal medya kampanyaları bir yandan kullanıcılar ile marka arasında bir bağlılık oluşturmayı amaçlar. Kampanyalar dahilinde amaç ürün satmak değil müşteri kazanmaktır. Eğer kampanyalar bu bağlılığı sağlayamıyorsa başarısız oluyorlardır. 5. Sıkıyönetim: Genel olarak sosyal medya stratejistleri planlamalarını yaparken oldukça sıkı ve katı bir duruş sergilerler. Bu duruş ise kullanıcılar tarafından hissedilir ve ilgi çekmek. Hatta kullanıcıları kendinden uzaklaştırır. Sosyal medya kampanyalarının da daha esnek ve rahat bir şekilde kurgulanması gerekir. 6. Pazar araştırması yapmama: Plan yapmadan, hedef kitleyi araştırmadan sosyal medyaya giren şirketler amaçladıkları hedeflere ulaşamazlar. Bunun sebebi ise şirketin herkese ulaşmaya çalışmasıdır. Ancak bunun yerine bir hedef kitle belirleyip ona yönelmek şirketler açısından daha faydalıdır. 7. İş birliği yoksunluğu: Sosyal medyanın en temel mantığında iletişim vardır. Markalar kullanıcılarla iletişime geçerler ve onlar aracılığı ile kendilerini başkalarına tanıtırlar. Ancak aradaki bu bağ, bu işbirliği kurulmadığı zaman markaların kendilerini tanıtma fırsatları olmaz ve sosyal medya planlaması başarısızlığa uğrar.

şirketlersosyal medyahataplanlama

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder